ایران این رتبه را در 4 سال اخیر با تولید بیش از 200 عنوان بازی رایانه ای و با راهیابی به بازارهای کشورهای منطقه اروپا و آمریکا بدست آورد .
آقای ضیایی افزود: کشورهای مالزی، عربستان، ترکیه و اردن در رتبههای بعدی قرار دارند.
وی طلای سیاه، گرشاسب و شتاب در شهر را از جمله بازیهای موفق ایرانی برشمرد و گفت: بازیهای رایانهای در ایران با رعایت موازین فرهنگی، مطابق اعتقادات و براساس منابع اسلامی و ایرانی تولید و عرضه میشوند.
رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان اینکه ایران در بخش تولید بازیهای رایانهای در نقطه مطلوب قرار دارد افزود: هم اکنون کمتر از 10 درصد از کاربران از بازیهای ایرانی استفاده میکنند که با تقویت شبکه توزیع این آمار در سال 1404 باید به 50 درصد افزایش یابد.
آقای ضیایی گفت: متوسط سن کاربران بازیهای رایانهای در ایران در آخرین تحقیقات 16 سال و در اروپا 35 سال است.
در این همایش با توجه به جایگاه قم، در حوزه تولید و توزیع نرم افزار و بازیهای رایانهای، نقش فرهنگ اسلامی و ایرانی در تولید این برنامه های سرگرم کننده بررسی شد.
در پایان این همایش از فعالان عرصههای پژوهشی و تولید بازیهای رایانهای تجلیل شد.
نظر شما